Пам’ятка для батьків

Як допомогти дитині успішно адаптуватися у дитячому садку

Ваша дитина прийшла до дитячого садочка. Для неї почалося нове життя. Щоб дитина залишалася веселою, товариською, пропонуємо вам декілька рекомендацій.

1. Намагайтеся створити в родині дружнє для дитини середовище.

2. Сформулюйте чіткі вимоги до дитини, будьте послідовні в їх постановці. Будьте терплячі.

3. Формуйте навички самообслуговування й особистої гігієни.

4. Заохочуйте ігри вашої дитини з іншими дітьми, розширюйте коло спілкування з дорослими.

5. Коли дитина розмовляє з вами, слухайте її уважно.

6. Якщо ви бачите, що дитина щось робить, спробуйте прокоментувати її дії.

7. Розмовляйте з дитиною короткими фразами, повільно; у розмові називайте якомога більше предметів. Давайте прості, зрозумілі пояснення.

8. Запитуйте в дитини: «Що ти робиш?» Вона відповість вам на запитання про причини своїх дій пізніше.

9. Щодня читайте з дитиною.

10. Піклуйтеся про те, щоб у дитини були нові враження від оточення.

11. Займайтеся з дитиною спільно творчою діяльністю: грайте, співайте, малюйте...

12. Заохочуйте допитливість.

13. Частіше хваліть вашу дитину. Радійте вашій дитині.

14. Усвідомте, що ваше власне хвилювання передається дитині. Щоб запобігти цьому, заздалегідь познайомтеся з вихователями групи.

15. Дайте дитині позитивну перспективу: покажіть, що в дитячому садочку багато діток, іграшок, там буде цікаво і добре.

16. Повідомте вихователів про звички та вподобання Вашого малюка.

17. Потурбуйтесь про нервову систему сина чи доньки – не залишайте малюка на цілий день з пе6рших днів відвідування дитячого садка.

18. Вранці піднімайте дитину спокійно, з посмішкою та лагідним словом.

19. Не підганяйте дитину коли одягаєтеся, розрахувати час – Ваш обов’язок, якщо Ви цю проблему не вирішили – провини дитини у цьому немає.

20. Відправляючи маля до садочка, побажайте йому успіхів, скажіть декілька лагідних слів без подібних застережень: «Дивись, поводь себе гарно!»; «Щоб не було зауважень!», тощо.

21. Зустрічайте дитину спокійно, не сипте на неї тисячу запитань, дайте їй розслабитись, згадайте як Вам важко після важкого робочого дня. Коли дитина збуджена і хоче з Вами чимось поділитися, не відмовляйте їй у цьому, вислухайте, на це Ви не витратите багато часу.

22. Якщо дитина засмутилася, щось її турбує, не наполягайте на пояснені її стану, нехай заспокоїться, тоді вона все сама розкаже.

23. Пам’ятайте, що навіть діти 7-8 років люблять казки, особливо перед сном, або пісню, лагідне слово. Не лінуйтеся зробити це для них. Це їх заспокоїть, зніме денну напругу, допоможе спокійно заснути і відпочити. Не нагадуйте перед сном про неприємні речі.

24. Тримайте тісний зв'язок з персоналом групи і будьте певні, що працівники зуміють прийняти Вашу дитину і по материнські дбатимуть про неї

Азбука виховання:

А — азбуку виховання повинні знати всі батьки.

Б — будьте при дітях витриманими в своїх вчинках.

В — вас запитують — уважно слухайте, дайте відповідь.

Г — говоріть з дитиною у зрозумілій для неї формі.

Д — дайте можливість дитині винайти самостійність.

Є — єдність між педагогами і членами сім’ї — запорука успішного виховання.

Ж — життя дитини повинно бути заповненим посильною працею.

З — знайте: основи виховання завдаються з раннього дитинства.

І — ігри — запорука здорового фізичного розвитку дитини.

К — корисно знати: любов до дитини має бути поміркованою.

Л — любов до рідного краю виховуйте з дитинства.

М — мама і мир — найдорожче для дітей.

Н — не говоріть дітям неправду.

О — одяг має бути охайним.

П — прагніть завжди чинити з дітьми справедливо.

Р — розмовляйте з дітьми часто, співайте разом.

С — стежте за своєю поведінкою, бо діти наслідують вас.

Т — трудитися навчайте з раннього віку.

У — успіх,у вихованні залежить від здорової атмосфери в сім’ї.

Ф — фізкультура повинна стати для дитини улюбленим уроком.

X — хай завжди дитина відчуває інтерес до себе.

Ц — цілеспрямованість у вихованні допоможе досягти значних успіхів

Ч — частіше бувайте з дитиною на природі.

Ш — шум — ворог здоров’я дитини

Щ — щастя і радість дітей — у ваших руках.

Я — якщо хочете, щоб ваша дитина була ввічливою, справедливою, чесною, ставилася до всіх з любов’ю, дотримуйтесь цих порад самі.

Мова наших дітей

Мова - невичерпне джерело розумового розвитку дитини,скарбниця всіх знань. К. Д. Ушинський образно назвав рідну мову народним педагогом, наставником і вихователем. Слово виховує,навчає і розвиває дитину.

Важлива роль у формуванні особистості дитини, зокрема в розвитку її мови, належить сім'ї. Адже перші слова, перші речення маля вимовляє в колі близьких людей - батька, матері, бабусі.

Однак дехто з батьків вважає,ицо дитина починає навчатися літературної мови лише в школі і не звертає належної уваги на формування мови дітей у дошкільному віці. Навчання ж мови починається не тоді, коли дитині дають буквар, а з самого малку, коли вона починає вимовляти перші слова. Над розвитком дитячої мови слід працювати протягом усього дошкільного віку.

Поради батькам:

- Розмовляй з дитиною правильною мовою.

- Своєчасно виправляй мову дитини.

- Якомога більше розмовляй з дитиною.

- Частіше звертайся до дитини із запитаннями.

- Не повторюйте за дитиною неправильної вимови звуків.

- Не втручайтесь у дитячі розповіді,спочатку вислухайте дитину,а потім виправте помилку.

- Стимулюйте дитину до пригадування окремих рядків віршів,пісень.

- Кожне незрозуміле дитині слово обов'язково поясніть,у присутності дитини вдайтесь до словника.

- Систематично проводьте ігри в слова «Хто більше знає слів», «Назви,який...», «Скажи,як...», «Що означає слово?», «Скажи,коли...», «Скажи, звідки...» «А якби...», «Придумай слово» та інші.

- У двомовних сім'ях завжди звертайте увагу на те,я кою мовою говорить дитина, виправляйте помилки двомовності.

- Якщо ваша шестирічна дитина неправильно вимовляє звуки, обов'язково зверніться до логопеда

Кiлькiсть переглядiв: 601