У 2023/2024 навчальному році організація освітнього процесу в закладі дошкільної освіти здійснюється за освітньою програмою для дітей від 2 до 7 років «Дитина» (нова редакція), рекомендованою Міністерством освіти і науки України (Лист МОН України № 1/11 – 16163 від 09.11.2015 р.).

Мова освітнього процесу в закладідошкільної освіти - українська

Навчальний рік розпочинається 1 вересня 2023 року, закінчується – 31 травня 2024 року. Оздоровчий період триває з 1 червня по 31 серпня 2024 року.

У закладі дошкільноі освіти встановлено 5-ти денний навчальний тиждень.

Режим роботи груп: 9 год.: 10 груп (3 – ясла, 7 – садок);

10,5 год: 2 групи (садок).

Тривалість занять становить:

· групи раннього віку (3-й рік життя) – не більше10 хв.,

· групи молодшого дошкільного віку (4-й рік життя) - не більше15 хв.,

· групи середнього дошкільного віку (5-й рік життя) - 20 хв.,

· групи старшого дошкільного віку – 25 хв.,

(комплексі – до 35 хв.).

Тривалість перерв між заняттями: 10-15 хвилин.

Планування розвивально-виховного та навчального процесу з дітьми у закладі дошкільної освіти відбувається за режимними моментами та за блочно-тематичним принципом.

В освітньому процесі використовуються такі форми організації діяльності дітей: заняття (домінантні, інтегровані, бінарні, міні заняття індивідуальні та групові); спортивні свята та розваги, святкові ранки, прогулянки, спостереження, екскурсії, тематичні дні, Дні здоров’я.

Пріоритетний напрям роботи закладу дошкільної освіти: народознавчий.

Розподіл фронтальних занять за освітньою програмою для дітей

від 2 до 7 років «Дитина» (орієнтовний)

Види занять Кількість групових занять на тиждень у вікових групах
перша молодша3-й р.ж. друга молодша4-й р.ж. середня 5-й р.ж. старша6-й р.ж.
Ознайомлення із соціумом 1 2 2 3
Ознайомлення з природним довкіллям 1 1 1 2
Художньо-продуктивна діяльність (музична, образотворча, театральна тощо) 4 4 5 5
Сенсорний розвиток 2 - - -
Логіко-математичний розвиток - 1 1 2
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування 2 3 3 3
Здоров’я та фізичний розвиток* 2 3 3 3
Загальна кількість занять на тиждень 10 11 12 15
Додаткові освітні послуги на вибір батьків - 3 4 5
Максимальна кількість занять на тиждень 10 14 16 20
Максимально допустиме навчальне навантаження на тиждень на дитину (в астрономічних годинах) 1,4 3,5 5,3 8,3

Години, передбачені для фізкультурних занять (плавання), не враховуються під час визначення гранично допустимого навчального навантаження на дітей.
Навчальне навантаження: тривалість проведення занять - спеціально організованих форм освітнього процесу, що відповідають віковим можливостям вихованців згідно із санітарнимзаконодавством.
**Максимально допустиме навчальне навантаження визначають шляхом множення загальної кількості занять на тиждень, відведених на вивчення освітніх ліній у віковій групі, на тривалість заняття залежно від віку вихованців.

Максимально допустима кількість занять у першій половині дня в молодшій та середній групах не перевищує двох, у старшій - трьох організованих навчальних занять. У різновікових групах тривалість навчальних занять необхідно диференціювати, орієнтуючись на вік кожної дитини.
У середині та наприкінці занять, що потребують високого інтелектуального напруження чи статичної пози дітей, необхідно проводити фізкультурні хвилинки.

Організація життєдіяльності дітей старшого дошкільного віку за програмою «Впевнений старт» здійснюється відповідно до вимог наказу Міністерства освіти і науки України від 20.04.2015 № 446 «Про затвердження гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності».

Відповідно до «Формату організації спільної діяльності вихователя з дітьми» (карта активностей тижня), наведеної у освітній програмі «Впевнений старт» (ст. 58), можна визначити розподіл занять на тиждень, що подано у таблиці 1. Заклад дошкільної освіти складає розподіл та розклад занять, враховуючи свої умови, особливості організації життєдіяльності дошкільників та пропоновані підходи до планування освітнього процесу, наведені у навчально-методичному комплекті до освітньої програми «Впевнений старт».

Враховуючи особливості освітньої програми «Впевнений старт» та навчального комплекту до неї, рекомендуємо враховувати при укладанні розподілу занять на тиждень та розкладу занять такі аспекти:

1. Пізнавально-дослідницька діяльність (у світі людей, особистісний розвиток) проводиться у формі спеціально організованих занять та ігрової діяльності (ігровий тренінг, різні види ігор), роботи з коректурними таблицями тощо. Ігрові форми роботи (ігровий тренінг) не враховані у загальну кількість занять.

2. Заняття з художньо-естетичної діяльності (малювання, ліплення, аплікація, конструювання, художня література, музика) проводяться предметні (на вивчення нової теми, формування нових умінь та навичок) та інтегровані. Варіанти інтеграції може обирати сам вихователь, або скористатися запропонованим форматом організації спільної діяльності вихователя з дітьми (карта активності тижня), що наведена у програмі «Впевнений старт» (ст. 58).

3. Пізнавально-дослідницька діяльність ( а саме формування елементарних математичних уявлень) проводиться як під час окремих (предметних занять), так у межах інтегрованого заняття. У програмі «Впевнений старт» запропоновано проведення інтегрованого заняття, у межах якого реалізуються завдання з формування елементарних математичних уявлень та конструювання.

4. Мовленнєва діяльність (розвиток мовлення, грамота) у формі заняття здійснюється відповідно до обраного типу: предметне чи комплексне. У програмі «Впевнений старт» запропоновано проведення інтегрованого заняття, у межах якого реалізуються завдання з мовленнєвої та художньо-естетичної діяльності.

5. Заняття з фізичної культури (здоров’язберігальна, рухова діяльність) не враховуються в загальну кількість занять на тиждень.

Розподіл групових фронтальних занять на тиждень

за програмою «Впевнений старт»

Діяльність, організована дорослим з усіма дітьми (у формі заняття) Орієнтовна кількість занять на тиждень у старшій групі (від 5 до 6 (7) років)
Пізнавально-дослідницька діяльність: у світі людей (у тому числі особистісний розвиток)1 2
Пізнавально-дослідницька діяльність: у світі природи 2
Художньо-естетична діяльність (малювання, ліплення, аплікація, конструювання, художня література, музика)2 6
Пізнавально-дослідницька діяльність: елементарні математичні уявлення3 2
Мовленнєва діяльність (розвиток мовлення, грамота)4 3
Здоров’язберігальна, рухова діяльність5 3
Загальна кількість занять на тиждень 15
Додаткові освітні послуги на вибір батьків (наприклад): - хореографія - англійська мова - образотворча діяльність - комп’ютерна грамота - тощо 5 з них 2 2 - 1
Максимальна кількість занять на тиждень 20
Максимально допустиме навчальне навантаження на тиждень на дитину (в астрономічних годинах) 8,3

Перелік навчальних програм, за яким відбувається освітній процес комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад (ясла – садок) №335 Харківської міської ради» на 2023/2024 навчальний рік

№ з/п Назва програми Рік та видавництво Тип (державна або авторська) Ким дозволена до використання (ким затверджена)
Чинні освітні програми
1 Освітня програма для дітей від 2 до 7 років «Дитина» Київ - 2015 державна Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (Лист МОН України № 1/11 – 16163 від 09.11.2015р.
2 Освітня програма для дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт» Київ - 2017 державна Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (лист МОН України від 01.08.2017 № 1/11-7684)
Парціальні освітні програми
1 «Радість творчості», програма художньо-естетичного розвитку дітей раннього та дошкільного віку Тернопіль, Мандрівець 2014 державні Схвалено для використання в дошкільних навчальних закладах Комісією з дошкільної педагогіки і психології Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України (лист ІІТЗО від 25. 05. 2012 р. № Г-106)
2 Лохвицька Л. «Про себе треба знати, про себе треба дбати», програма з основ здоров’я та безпеки життєдіяльності дітей дошкільного віку Тернопіль, Мандрівець 2014 державна Схвалено для використання в дошкільних навчальних закладах з дошкільної педагогіки і психології Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України (Лист ІІТЗО від 08.11.2013 № 14.1/12-Г-632)
Кiлькiсть переглядiв: 614